kalau entry lain tak boleh tgk pada linkwithin tu . sila tukar link ke http://zharifsalleh.blogspot.com/ . masalah tenikal disitu ;)

Followers

cerita saya 2009 2010



posting kali nie aku nak ceter skit pasal nasib aku yang berlaku pada tahun lepas beberapa hari yang lalu. *chingg*..dalam 2010 yang lepas aku mempunyai 1 pengalaman manis iaitu belajar kat 2 istitusi berbeza pada tahun yang sama. memang hebat pengalaman ni, xsemua orang dapat rasa(hati sngt sadis). yela..mula stadi kat tempat hebat. pastu down skit, ke politeknik..bukan nk buruk2 kan tempat baru aw.cuma nk bezakan antara hak dan batil.eh xda kene plak....niway..sambung citer balik..dulu aku belajar kt uthm(universiti tun hussein onn malaysia)saje nk bgtaw, diploma elektrik elektronik,sbb memembe aku rmai tye blik 'u ape 2?' since julai 2009 till mid 2010. sempatlah merasa 2 semester yang 'sama' kat sana. banyak sngguh pengalaman kat situ..kalo cite kt entri kali nie mmg penuh page la..selepas berada selama hampir setahun merantau kat bumi parit raja batu pahat johor, aku transfer ke jitra kedah kembali iaitu tanah ayaq aku iaitu polimas (politeknik sultan abdul halim muadzam shah).mesti ada yg nak tau walaupun xramai kenapa aku pindah. jawapan senang(kick out). masa tu perasaan dh bcampur baur lah. mane tak nye. tggal kwn2 lama kat sana an. makan tido mandi sume sesama,,pastu ada sorang membe aku dak kedah nie(pax azfar)..dari kedah sampai ke johor drive ngn aku,then asrama lak sebilik ngan aku, katil atas bawah je, 1 kos n 1 kelas. mmg partner terbaek penah aku dapat la. masa aku quit dari sane..perhh.mmg big impact..sbbnye barang2 aku dah bsepah2 n xtau camne nk bawak blik kdh. tp aku bawak jela stakat yang mampu. kasut2 aku 5 6 pasang tu aku sempat amek 2 pasang je.yang laen sume jd brng wakaf..tp xpe la, bleh beli baru kan. mak bapak kan ada. =)..lepas abes 2 sem kat sana. sempat cuti sbulan lebih aku teros register masok poli. aku pon x aspect my parents isi poli..ikot saja arahan mereka.maybe dorang rasa aku xleh nk follow kot ataupun snng mau pantau aktiviti aku.. uii...sangat x percaya.rmai betul budak2 yang aku kenal kat sini rupanya..naek segan pun ada maa..lepas stay smggu lebih kat sana. ada sorg membe ternampak aku kat lif then tya 'aikk..hang wat pa kat sini'??
haha..sangat x logik soklan itu. msetilah aku nak blajar kan. xkan nk mgajar..tp aku paham knapa beliau tnya sebegitu. xkesah lah..lama2 dya tau sendiri la tu..dalam aku belajar dekat2 8 bulan kat sini. aku ada ternampak dua org budak yang aku kenal kt uthm dulu. directly aku tya. 'uthm kan...?' tiba2 dia blur sekejap then baru jwb ya.huhu..agak2 aku mesti dorg pun senasib je ngn aku. masa mula2 aku belajar kat poli ni dulu.uhh..mmg susah nk ikut rules n law mereka. rambut kena pendek. no jeans tp kdg2 aku sebat jgk n wajib tuck in. mmg berbeza dgn cara hidup dulu. tp dh lama2 oke la. dh xjadi pkara pling susah nk ikut dlm idop aku. so kat sini nk bgtaw..('ikot lah cakap mak ayah, sbb dorang lah aku kat polimas')..bila dh ikot ckp dorang.mintak la ape benda skali pon..konfem dapat.. =)

4 ulasan:

Me3raD mYraD said...

cerita nak sedih ajee..bLaja mane2 pon same...yang penting iLmu, bukan tempat okeng ? =)

zharif fikri said...

alaa...sedih la..
i love uthm . =)

Me3raD mYraD said...

bende dah jadi..sekarang kene Lah 'i Love poLimas' puLak =)

zharif fikri said...

haha. tgh cube hard2 la nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda telah ditangkap

Anda telah ditangkap