kalau entry lain tak boleh tgk pada linkwithin tu . sila tukar link ke http://zharifsalleh.blogspot.com/ . masalah tenikal disitu ;)

Followers

let's memasak

hari ini kitorang memasak nasi goreng cina tahu . ini adalah percubaan pertama semenjak tinggal kat sini . sebelum nie xpenah ada hati pun nak masak sendiri . sume bantai makan kat kedai . tapi sejak kebelakangan ni suma ahli rumah da makin 'sengket' memandangkan elaun diorang semakin nak habis gitu . so sume org decide nak masak saja. xnak lagi makan kat lua . ngahaha..xpecaya haku !
mari kita lihat barang2 yg digunakan untuk memasak nasi goreng tersebut.

ini adalah rice cooker. kena masak nasi dulu then baru bleh goreng. kan ?


ni pulak kuali/belanga untuk masak nasi tersebut .
eh kenapa ada colgate kat sebelah dapur huh ?


nampak x tu apa ? ni la benda2 yg akan dicampurkan kat dalam nasi goreng kami nanti.
-perencah nasi goreng cina, telur, kicap dan sos maggi


tadaaa !!! haa..ni la hasilnya.
simple je kan. sangat mudah, cepat dan pantas. tengok je macam tu.
sedap beb!
dah save bajet 5 ringgit 1 hari.
cubalah dan selamat mencuba. =))

1 ulasan:

Me3raD mYraD said...

amboih !! pakai perencah jek ?? tak eLok Lah~ bukan susah sangat pon...tumis bawang besar, bawang putih, mix vegi ke sket...masok garam, masuk nasik..da siap..pas nie..tak payah nak ngade2 pakai perencah ! bengap nanti..xpon botak !

p/s : wah...semenjak dua menjak neh...ramai yee pengunjung ini bLog =) tahniah~ keep sharing~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda telah ditangkap

Anda telah ditangkap