kalau entry lain tak boleh tgk pada linkwithin tu . sila tukar link ke http://zharifsalleh.blogspot.com/ . masalah tenikal disitu ;)

Followers

Sorry la mak . Selamat hari guru .

wahh . 16 may . hari guru lah . semua orang tahu la kan ...
so now im gonna make a wish to all teachers and lecturers because with or without you ,
might be my life in the darkness . wah speaking omputih * bersepah2 gila ayat

SELAMAT HARI GURU !!

tapi kan , ada cerita di sebalik sambutan hari guru ni .
anak ckp kedah . mak ckp bahasa ibonda dia lah . (k.lipis)
situasi ketika mak dok sapu sampah .

ANAK : mak . dulu masa skolah kan . asal besok hari guru ja . mesti mak ajak keluaq
             beli hadiah kan .
MAK   : ye la . dah nama pon hari guru kan . mesti la kena bg hadiah kat cekgu2 .
ANAK : tau la . tapi awat mak ajak p beli . mak pulak yg lebih2 .
MAK   : besok kang kwn2  bg hadiah kat cekgu . mula la nak merungut . x tlong belikan
            hadiah tu .
ANAK : (diam) *betul jugak tu kan..
MAK   : kenapa ? kali nie pon nak suruh beli hadiah kat lect2 kat poli tu jugak ?
ANAK :(belum sempat si anak nak jawab , si mak potong dulu )
MAK   : hah !! x payah nak mengade . dah besar gedabak mcm nie pon nak suruh orang beli .
            lgpon xpayah nak ucap sangat kat cekgu2 tu dulu . ucap kat mak dgn ayah dulu ha .
            ingt apa ! cekgu jugak . dah la masa hari ibu dulu pon x ucap sepatah haram .
            pandai2nak suruh org beli pulak .
            *nah . kan dah kena sound
ANAK : aik , marah pulak .  x cakap pa pon .
MAK   : hang pi mintak kat ayah !
ANAK:  (teringat kembali) *mmg pon . aritu terlupa nak ucap selamat hari ibu .
            tapi kan . kenapa lah mak ni jujur sangat . tersentap hati nak mak .. haihh
           
harap2 x kan terlupa lagi la nak ucap kat beliau pada tarikh2 sedemikian kan . HAHA .
yg paling penting . 25.5.2011 . hari jadi beliau yang ke......sumpah x ingat . nanti p check lain . 
kena tya adik bradik . kalo tya tuan punya badan mati kena rembat .

2 ulasan:

Hurun Akita @ Ciktika said...

miahahaha...lucu doh baca...ni mmg wajib kena rambat kalo tn maknye..
muskil nih, kalo d.o.b awek & anibeseri kapel igt x? msti igt kan...ahahaha

zharif fikri said...

haha . ingt kot . tp dah lame single . xperlu diingatkan lg rasanya . ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anda telah ditangkap

Anda telah ditangkap